Dieta z Indeksowanym Kontem Oszczędnościowym

12 kwietnia 2017
  • Lubię to 0
    Loading...
  • komentarze0

Założenie Indeksowanego Konta Oszczędnościowego może być też przydatne dla osób, które postanowiły zmienić swoją dietę na zdrowszą. Jest to zwykle połączone z chęcią utraty wagi. Większość osób pracujących na etacie, osiem godzin dziennie, żywi się poza domem – często nie jedzą nawet śniadania. Nie zdają sobie sprawy, że codziennie wydają na batoniki, przekąski i napoje z automatów. To czasem 2, czasem 5 zł dziennie. Pięć razy 20 dni miesięcznie to… 100 zł. Za takie pieniądze można tymczasem przygotować posiłki do pudełka, które będziemy przynosić do pracy nawet przez dwa tygodnie. Nie dość, że z pomocą książki kucharskiej zadbamy o zmniejszenie ilości kalorii, będziemy jeść więcej warzyw, a mniej produktów wysokoprzetworzonych, to na dodatek nie zapłacimy za obiady na stołówce koło swego biurowca, lub w ulicznej budce. Owszem i tu, i tam jedzenie bywa pyszne, ale przecież postanowiliśmy jeść zdrowiej. Obiad “na stołówce” to zaś przynajmniej 10 zł dziennie.

Podsumujmy. Rezygnując z przekąsek i przygotowując w domu posiłki na wynos do pracy oszczędzamy w miesiącu co najmniej 250 zł (trzeba wziąć pod uwagę wzrost zużycia energii w domu). Nie pozostaje nic innego, jak wpłacić je na Indeksowane Konto Oszczędnościowe, a po kilkunastu miesiącach zaoszczędzoną sumę wpłacić np. na Lokatę Kapitalną – założona na trzy lata jest oprocentowana na 2,65 proc. zysku. Planowanie posiłków w domu oznacza rezygnację ze spontaniczności? Niekoniecznie. Część oszczędności możemy przeznaczyć na coś naprawdę przyjemnego: lepszą niż dotąd kolację ze znajomymi

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skontaktuj się z nami!

Pola oznaczone symbolem * są wymagane